Kuala Lumpur it is! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kirsten Ursinus - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur it is! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kirsten Ursinus - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur it is!

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

03 Februari 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

We zijn er!!! Na een lange vlucht kwamen we dinsdagochtend in KL aan. Met de trein naar KL Sentral waar werden we opgepikt door ons huisgenootje. Ons appartement ligt in Brickfields, Little India en we verblijven op de 10e etage. Wat een uitzicht zeg! En wat een warmte pfffff. Dit wordt echt wennen. Na een duik in het zwembad op ons dakterras (21e etage met heeeeel mooi uitzicht) zijn we KL gaan verkennen. Na een snelcursus Openbaar Vervoer kwamen we in KLCC aan. Lekker druk in de metro en ik voel me hier gewoon groot, joepie eindelijk. Zelfs de schappen in de winkels zijn lager, dan kan ik tenminste overal bij.

Natuurlijk gingen we naar de Petronas Towers. Er is zelfs een trappetje gemaakt verderop zodat je perfect op de foto kan. Even chillen bij de fonteinen en gelijk waren wij de bezienswaardigheid, want mensen willen met je op de foto als je blank en blond bent. Ze vragen het soms niet eens, dan maken ze een selfie met jou op de achtergrond. Mijn eerste avondeten was een hamburger, veel te westers ja dat weet ik, maar had nog niet echt honger door de jetlag. Daarna naar de show van de fonteinen geweest en nog even bij het zwembad thuis gechillt 'thuis'. Uiteindelijk viel ik om 1 uur in slaap en 8 uur wakker, dus gaat wel goed qua tijdverschil.

Vandaag zijn we met z'n tweetjes naar Chinatown geweest. Het OV ging toch nog niet zo soepel, want we waren de verkeerde kant opgegaan met de tram, tja stuur twee blonde meiden op stap en dan krijg je dat. Als lunch hebben we Mee Goreng Ayam op, mmmm wat was dat lekker en vooral pittig!

Vanavond gaan we naar een hostel waar alle backpackers en Nederlanders komen om te eten en te drinken met drie meiden die hier ook in één van de appartementen verblijven. En morgenavond vertrekken we naar Langkawi voor een lang weekend! Ik snap dat jullie jaloers zijn. Het acclimatiseren bevalt ons tot nu toe wel :)