Het einde is in zicht - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Kirsten Ursinus - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Kirsten Ursinus - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

13 April 2016 | Thailand, Koh Lipe

Oeps twee weken geleden alweer dat ik iets heb geschreven. Ik heb ook zoveel gedaan in de afgelopen tijd. Op dit moment ben ik druk bezig met het afronden van mijn onderzoek. Mailtjes sturen, forums bezoeken en proberen nog respondenten te vinden. Daarnaast ook secondary data zoeken en een begin maken aan mijn scriptie. Ik heb nog 2,5 week om aan mijn onderzoek te zitten. De tijd vliegt!
2 mei vlieg ik dan eindelijk naar Bali om aan mijn 'kleine' rondreis te beginnen. Ik heb gisteren alle vliegtickets geboekt dus ben er klaar voor!

Maargoed wat heb ik allemaal gedaan..... Thomas en Dorinthe zijn op bezoek geweest dus ik ben op het prachtige eilandje Koh Lipe geweest in Thailand. Echt een mooi paradijsje. Gelukkig hadden we een creditcard mee want je kan dus nergens met een debitcard pinnen, echt heel raar. Het was veel gedoe met paspoorten en visum maar uiteindelijk was het zeker de moeite waard. Ik heb daar ook voor het eerst gedoken in het buitenland!!! Het was wel weer even wennen, zeker met zo'n sterke stroming als je op open zee komt. Maar ik ben weer boven gekomen gelukkig haha! In Indonesië en de Filipijnen ga ik zeker weer duiken!

Jammer dat nu iedereen al op bezoek is geweest, maar nu is het tijd om mijn onderzoek af te ronden en zelf te gaan reizen. En dan over 6 weken zit ik alweer in het koude kikkerlandje.

Net hebben Gina en ik nog een uitje gepland naar Melaka, wat door de Nederlanders is gebouwd. Het is 2 uur rijden met de bus en het kostte €5,50 per persoon, het kost ook allemaal niks hier hihi. Behalve het helipad waar ik met Thomas en Dorinthe ben geweest. Heel gaaf, dat is hier in Kuala Lumpur. Overdag landen er helikopters en 's avonds zetten ze stoeltjes en tafeltjes neer. Wat een uitzicht zeg!! Maar daar betaal je ook voor..... Ach voor die ene keer kan dat wel. Er is niet eens een hek omheen, in Nederland zou zoiets nooit mogen.

Oja, ook kwam er nog een aapje bij mij langs bij mijn kamer op Langkawi, hij wilde even naar binnen koekeloeren. Toch maar snel de deur dicht gedaan, want die apen jatten alles van je. Zwemmende aapjes zijn schattig maar niet als ze bijna in je kamer staan!

Er is nog zoveeeeel te vertellen, maar dat doe ik wel als ik thuis ben!

DOEEEIII


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 29 Dec. 2015
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 6437

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 12 April 2017

Volunteer work in Vietnam

01 Februari 2016 - 24 Mei 2016

Stage in Maleisië

Landen bezocht: