Nog zeven nachtjes slapen - Reisverslag uit Maurik, Nederland van Kirsten Ursinus - WaarBenJij.nu Nog zeven nachtjes slapen - Reisverslag uit Maurik, Nederland van Kirsten Ursinus - WaarBenJij.nu

Nog zeven nachtjes slapen

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

25 Januari 2016 | Nederland, Maurik

EINDELIJK IS HET BIJNA ZOVER!
Over een weekje zit ik in het vliegtuig onderweg naar Maleisië. Ik zal jullie op de hoogte houden via dit dagboek, voor zover dat lukt. Ik krijg nogal veel vragen wat ik nou precies ga doen, dus even een korte toelichting.

Ik ga onderzoek doen voor mijn afstudeerscriptie. Het onderzoek gaat over residential tourism, dit houdt in dat (met name) gepensioneerden migreren voor een 'beter leven' en om de rest van hun leven als toerist te kunnen leven Maar wat is dat betere leven nou precies en wat is de impact van residential tourism op de lokale ontwikkeling in Maleisië? Het is met name interessant, omdat de migratie van rijk naar arm is in plaats van arm naar rijk. Tijdens mijn onderzoek focus ik op de toeristen/migranten zelf in plaats van op de lokale mensen. Ik zal de toeristen dus interviewen en participerend observeren. Dit houdt in dat ik dus ook een beetje zoals hun ga leven (erg vervelend ja om te doen). Mijn doelgroep zal zich bevinden op de eilanden en aan de kust, wat ik natuurlijk helemaal niet zo erg vind.

Ik hoop dat iedereen nu een beter beeld heeft van wat ik precies ga doen. Natuurlijk ga ik ook lekker veel tripjes maken, reizen en vooral genieten van deze bijzondere ervaring.

TOT SNEL!