Langkawi weekend - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Kirsten Ursinus - WaarBenJij.nu Langkawi weekend - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Kirsten Ursinus - WaarBenJij.nu

Langkawi weekend

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

10 Februari 2016 | Maleisië, Langkawi Islands

Onze eerste week zijn we gelijk een weekendje weggegaan, naar het heerlijke Langkawi! Wat een geweldige eiland is dat. Op de eerste dag hebben we al Nederlanders ontmoet die mij kunnen helpen met mijn onderzoek, heel fijn. De tweede dag hebben we een scootertje gehuurd en zijn we naar de crocodile farm, waterval, sky cab en allemaal leuke strandjes geweest. Echt heel mooi. Het links rijden was wel even wennen en Gina werd aangevallen door een aap bij de waterval. Gelukkig kwam een local haar redden. Nu vinden we de aapjes niet zo leuk. We hadden een heel leuk appartementje in de jungle en 's nachts hoorde je de apen over ons dak heen rennen. Heel bijzonder. We hebben vooral ook lekker in strandbarretjes en tentjes gezeten om bij te komen. Het was goed uit te houden met het windje aan het strand. Ik heb al een heel lijstje voor mijn onderzoek met mensen die ik kan interviewen dus ik ga maandag weer terug.
Deze week zijn we vooral ons onderzoek aan het voorbereiden en culturele dingen aan het doen. Vandaag zijn we naar Islamic Arts Museum en de National Mosque geweest. Voor het eerst moesten we een hoofddoek om en een lange jurk aan. Voelde best wel gek eigenlijk, maar daarna ook weer heel kaal toen we alleen ons t-shirtje nog aanhadden.
Morgen ga ik mijn thema's voorbereiden en hebben we 's middags een cultural briefing.

De cultuur leren we dus al lekker kennen! Of nja de vele culturen die hier zijn want zelf wonen we in 'little india'. Bijzonder dat zoveel verschillende culturen in 1 stad en 1 land wonen eigenlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Langkawi Islands

Kirsten

Actief sinds 29 Dec. 2015
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 6444

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 12 April 2017

Volunteer work in Vietnam

01 Februari 2016 - 24 Mei 2016

Stage in Maleisië

Landen bezocht: