Weekje Langkawi voor onderzoek - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Kirsten Ursinus - WaarBenJij.nu Weekje Langkawi voor onderzoek - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Kirsten Ursinus - WaarBenJij.nu

Weekje Langkawi voor onderzoek

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

19 Februari 2016 | Maleisië, Langkawi Islands

Dit verslag schrijf ik terwijl ik op een bankje zit bij mijn hostel, muziekje op de achtergrond, backpackers om me heen en allemaal kleine houten bankjes en stoeltjes. Deze week heb ik in een backpackershostel geslapen, Vila Thai. Leuk om te zien wat voor mensen er naar Langkawi toe komen.
Wat heb ik nou gedaan deze week? Mijn dagen begonnen allemaal met een ontbijtje, elke dag een ander restaurantje. Daarna naar het strand, waar een Nederlandse man elke dag lag en die mij hielp met respondenten vinden. Een beetje zwemmen, zonnen en voetballen op het strand. Tussendoor had ik dan af en toe een interview. De mensen die ik zoek zijn zelf ook de hele dag op of bij het strand. Daar kan ik ze vinden. Dan kwam er weer iemand voorbij lopen en liepen we er gelijk op af. Helaas was niet iedereen zo enthousiast voor een interview. Ik heb meerdere mensen gehad die helaas niet mee willen werken. Iedereen heeft een bepaald ritme en dat wordt verstoord door mij. Ik heb gelukkig ook heel veel leuke interviews en gesprekken gehad! En mijn netwerk is ook weer een stukje uitgebreid. 's Avonds dronk ik altijd even een biertje met die Nederlandse man en zijn vader en vervolgens gingen we dan uit eten. De mensen hebben mij hier heel leuk opgevangen en heb veel geleerd over de cultuur en wat de mensen hier doen elke dag. Het hoort erbij om een beetje te leven zoals zij, en dat bevalt me wel goed hier!
Zometeen vlieg ik weer terug naar KL en heb ik twee weken om alles uit te werken en een vragenlijst voor te bereiden die ik de volgende keer meeneem. Hopelijk willen de mensen, die niet mee wilden werken aan een interview, wel een vragenlijst invullen. Gemixte methoden gebruiken is voor mijn onderzoek nog niet eens zo'n slecht idee!

Nu ga ik mijn tas inpakken en naar het vliegveld, doeeeei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Langkawi Islands

Kirsten

Actief sinds 29 Dec. 2015
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 6436

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 12 April 2017

Volunteer work in Vietnam

01 Februari 2016 - 24 Mei 2016

Stage in Maleisië

Landen bezocht: